Download onze nieuwe CRM Buyer's Guide 2024

Download onze nieuwe CRM Buyer's Guide 2024

SuperOffice CRM vergroot klantgerichtheid en stimuleert groei

Andy van Maaren Product- en marketing manager

HET BEDRIJF

Controlin is een bedrijf dat zich richt op het leveren van elektrische oplossingen aan verschillende sectoren, waaronder niet-residentiële gebouwen, scheepvaart en infrastructuur. Het bedrijf biedt een breed scala aan producten en oplossingen van gerenommeerde leveranciers, waaronder energiebeheer, gebouwautomatisering en besturing voor noodstroominstallatie‘s en microgrids.

Maar Controlin biedt niet alleen producten aan, ze bieden ook ondersteuning aan hun klanten in de vorm van technische support en trainingen om te helpen bij het inbedrijfstellen van de producten. Customer intimacy staat hoog in het vaandel bij Controlin. Ze investeren tijd om de relaties met hun klanten op te bouwen en bedienen met 25 medewerkers inmiddels 500 klanten.

Met hun slogan „We energize the best solutions“ biedt Controlin altijd de best mogelijke oplossing voor haar klanten. Of het nu gaat om standaardproducten of maatwerk. Dit heeft geleid tot het succes van Controlin en heeft ervoor gezorgd dat klanten blijven terugkomen.

DE UITDAGINGEN

Controlin werkte met een ander CRM systeem voordat ze overstapten op SuperOffice. Het systeem waar ze mee werken was te ingewikkeld waardoor het niet goed gebruikt werd. Het zorgde ervoor dat ze niet het maximale uit hun relaties haalden. Dit maakte het moeilijk voor Controlin om het bedrijf te laten groeien en hun klanten de beste service te bieden. Met de implementatie van SuperOffice CRM werden deze uitdagingen opgelost en de bedrijfsprocessen geoptimaliseerd.

“SuperOffice is inventief en luistert naar haar klanten. Ze staan altijd
open voor feedback en proberente helpen waar nodig.
Het is een intuïtief programma voor MKB bedrijven en daarnaast
is het gebruiksvriendelijk en fijn om mee te werken".
Andy van Maaren, Product- en marketing manager

KLANTGEGEVENS OP ORDE

SuperOffice CRM is van grote waarde voor Controlin. Het stelt hen in staat om alle klant- en leveranciersdata centraal op te slaan en alle communicatie terug te vinden. Het is makkelijk in gebruik en er zijn veel apps en koppelingen beschikbaar, zoals de koppeling met office 365 en outlook. Dit maakt het mogelijk om snel en eenvoudig gegevens te synchroniseren en te classificeren op basis van omzet, wat het aantal contactmomenten efficiënter maakt. De selectie- en dashboardfuncties van SuperOffice maken het mogelijk om de goede inzichten te krijgen voor het nemen van de juiste beslissingen en het uitstippelen van de vervolgaanpak.

MARKETINGSTRATEGIEEN OPTIMALISEREN 

Vanuit een marketingperspectief is het voor Controlin interessant om te zien waar de klanten vandaan komen, zo kunnen ze de marketing richten op de juiste doelgroep.

Dit heeft geleid tot directe en betere resultaten bij online marketing. SuperOffice is volgens Controlin een onmisbaar element geworden voor de groei van het bedrijf. Het zorgt ervoor dat ze weten wanneer wat speelt en op basis van data in SuperOffice is het eenvoudig om hier selecties van te maken. Controlin hecht veel waarde aan het verbeteren van hun marketingstrategieën en heeft daarom een koppeling met de tool van E-marketeer.

Momenteel onderzoeken ze of de SEA (Search Engine Advertising) strategie ingericht kan worden op basis van de data van SuperOffice. Hiermee gaan ze ervan uit dat ze elke euro die ze uitgeven nog beter kunnen herleiden naar de klant en zo hun marketingbudget nog effectiever in kunnen zetten. Bij Controlin staat de klant altijd voorop en met behulp van SuperOffice en de koppelingen met andere systemen kunnen ze de beste oplossingen bieden en hun klanten optimaal bedienen. 

"SuperOffice organiseert bovendien klantevenementen die niet alleen zorgen voor een leuke ervaring, maar ook bijdragen aan het verbeteren van je eigen werkomgeving en gebruik van SuperOffice. Tijdens deze evenementen leer je namelijk van niet alleen van SuperOffice maar ook van andere gebruikers hoe je het maximale voor je eigen bedrijf eruit kunt halen".
 Andy van Maaren, Product- en marketing manager