De Uitdaging
Profile Car & Tyreservice is de specialist in banden, onderhoud, APK en velgen. Ze zijn met 226 vestigingen in Nederland en België marktleider in de Benelux.
Op het formulekantoor worden diverse vragen van de ondernemers behandelt. Deze variëren van operationele vragen over banden en logistiek tot financiële en ICT-gerelateerde vragen. Tijdens de drukste periodes van het jaar (wisseling van banden in winter- en zomertijd) loopt het aantal vragen op tot wel 700 per week. In het verleden werden vragen door de telefoniste direct doorgestuurd naar de betreffende afdelingen. Hierdoor was de gehele organisatie altijd druk met het beantwoorden van deze vragen. Omdat er geen centraal systeem was waarin de verzoeken werden beheerd was er geen centraal inzicht in de hoeveelheid vragen en de actuele status van een vraag.
De Oplossing
Profile Formuledesk opgezet en geautomatiseerd met SuperOffice.
Om de afdelingen te ontlasten is per 2015 de Formuledesk in het leven geroepen. Dit is de centrale ingang waar alle vragen voortaan binnenkomen. Om deze Formuledesk te ondersteunen ging Profile op zoek naar een softwareoplossing die hier aansluiting op bood. Na een selectieprocedure is er gekozen voor SuperOffice Service. Na de selectie is SuperOffice service snel en efficiënt geïmplementeerd. Alle vragen, of ze nu binnenkomen per telefoon, email of webformulier, worden voorzien van een uniek nummer en centraal opgeslagen als verzoek. Veel vragen kunnen hierdoor direct door de Formuledesk worden beantwoord. In enkele gevallen kunnen andere afdelingen ook nog ingeschakeld worden.
Profile Zakelijk en Profile Truck, welke de commerciële contacten onderhouden met leasemaatschappijen en fleetowners, maken inmiddels veelzijdg gebruik van SuperOffice. Recentelijk is Profile nog gestart met het versturen van de weekberichten met behulp van SuperOffice en de nieuwe, aan Superoffice gekoppelde, telefooncentrale.
Enkele details rondom de oplossing:
- Afhandelen 22.000 verzoeken per jaar, diverse categorieën
- Profile streeft ernaar om verzoeken binnen 8 uur te beantwoorden
- 9 centrale mailboxen gekoppeld en diverse webformulieren
- Gepersonaliseerde HTML weekberichten met SuperOffice Mailings
- Integratie met VOIP telefonie voor nummerherkenning en uitbellen
- Gecombineerde oplossing van SuperOffice CRM én Service
- Compleet en integraal klantbeeld van zowel de vestigingen als de zakelijke klanten
De Resultaten
Profile handelt 22.000 verzoeken per jaar af met SuperOffice.
Inmiddels wordt bijna 90% van alle 22.000 verzoeken direct door de Formuledesk afgehandeld. De franchisenemers zijn hier erg tevreden over omdat ze merken dat zij veel sneller geholpen worden. De verschillende afdelingen kunnen zich beter focussen op hun taken en worden minder vaak afgeleid. Er is een integraal klantbeeld ontstaan waarin de complete keten inzichtelijk is. Hierdoor kan er, wanneer nodig, tijdig en vakkundig bijgeschakeld worden op de Formuledesk. Op korte termijn zal ook het klachtenproces voor leasemaatschappijen met SuperOffice worden ingeregeld.
Benieuwd naar het geheim achter de groei van deze bedrijven?
Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang originele content in jouw inbox, speciaal ontwikkeld om relaties te laten groeien.