De Uitdaging
Sinds 1993 adviseert BridgeMoore Business School de commerciële organisaties van bedrijven die met wilskracht en passie uitdagende doelstellingen willen blijven realiseren door het verhogen van hun rendement.
Hierbij specialiseert BridgeMoore zich in een groeiend aantal sectoren in de handel, industrie en zakelijke dienstverlening. De uitdaging voor BridgeMoore was om alle communicatie en activiteiten centraal te kunnen registreren en documenteren. Hierbij was het gegeven dat er binnen BridgeMoore één contactpersoon per klant is, terwijl er meerdere experts betrokken zijn per project. SuperOffice maakt het mogelijk om alle benodigde informatie overzichtelijk te registreren. Hierbij hebben alle betrokken toegang tot de voor hen belangrijke projecten. Om te voorkomen dat meerdere medewerkers dezelfde relatie benaderen, is een adequate registratie van de prospects en klanten noodzakelijk. SuperOffice voorziet hier prima in doordat alle gebruikers vanuit één centrale database werken. Daarnaast is het commercieel gezien belangrijk om een goed overzicht te hebben van de openstaande verkoopkansen. Alle consultants en leidinggevenden weten dan exact wat er in de pipeline staat. Hierdoor is tijdig bijsturen mogelijk en worden doelstellingen gerealiseerd.
De Oplossing
De uitdaging voor BridgeMoore was om alle communicatie en activiteiten centraal te kunnen registreren en documenteren.
BridgeMoore heeft meerdere platforms en systemen vergeleken. SuperOffice is het juiste CRM systeem gebleken vanwege de eenvoudige en gebruikersvriendelijke interface, de uitstekende prijs-kwaliteitverhouding en de adequate communicatie met de verschillende contactpersonen van SuperOffice. Het is eenvoudig om een doelgroep te selecteren en op basis hiervan bellijsten te genereren met als doel het inplannen van afspraken. Met deze efficiënte manier van werken in SuperOffice scoort BridgeMoore tegenwoordig meer afspraken per dag. Door inzicht in de agenda’s van onze medewerkers is het eenvoudig om afspraken in te plannen en taken te beheren. Alle verkoopprocessen en projecten staan in één centrale database en daardoor is BridgeMoore in staat om ten alle tijden, op elke locatie, alle gewenste informatie beschikbaar te hebben. Door deze centralisatie van (klant)gegevens kan BridgeMoore optimaal account management uitvoeren.
De Resultaten
Aangezien BridgeMoore behoefte had aan een specifieke inrichting, met name op het gebied van de inrichting van de verkoop- en projectgids en een aantal rapporten, heeft de implementatie meer tijd en inspanning gevergd.
Maar al met al is de implementatietijd toch tot een minimum beperkt. Dit heeft te maken met de eenvoud van SuperOffice aan zowel de gebruikers- als beheerderszijde. De Regio Managers van BridgeMoore konden na een testfase snel aan de slag. SuperOffice is wat BridgeMoore betreft een perfect platform voor het gemiddelde MKB+ bedrijf. De aangename gebruikersinterface, adequate support afdeling en de handige koppeling naar PocketCRM (voor smart phone en tablet) zorgen ervoor dat SuperOffice de Regio Managers van BridgeMoore helpt om inzicht te krijgen in de commerciële processen. Ook stelt SuperOffice ze daarmee in staat commercieel de juiste vervolgstappen te zetten. Het overzicht dat SuperOffice voor BridgeMoore creëert, heeft het commerciële rendement aanzienlijk verhoogd. Daarbij komt dat onze verkoopafdeling er graag mee werkt en dat is toch best bijzonder voor een doelgroep die niet van rapportages houdt.