De Uitdaging
Cadix levert oplossingen voor het ontwerpen, beheren en delen van informatie in de bouw, werktuigbouw en infra. Met een team van gepassioneerde vakspecialisten zorgt Cadix voor betere ontwerpen, efficiënter werken en slimmere oplossingen.
Bij de start van Cadix in 1996 werd PerfectView gebruikt voor het vastleggen van de NAW gegevens van de eerste klanten. Sietze Hospes, Directeur van Cadix,: “In de beginjaren was dit voldoende, maar wij ontdekten ook de beperkingen van alleen het vastleggen van de NAW gegevens. Er was onvoldoende overzicht van wat er speelde bij onze klanten, want dat was gewoonweg niet inzichtelijk. Met het nieuwe CRM systeem wilden wij op een eenvoudige wijze alle bedrijfs- en contactinformatie kunnen vastleggen, evenals alle verkoopactiviteiten. Daarnaast wilden wij een soepele integratie met Microsoft Office voor het maken en vastleggen van offertes. Bij onze zoektocht naar een nieuw CRM systeem heeft een collega bedrijf ons gewezen op SuperOffice. Vanaf 2001 werken wij met SuperOffice en zijn wij nog steeds tevreden met de pragmatische keuze die we hebben gemaakt. Ook qua integratie met Office is er een goede match”.
De Oplossing
SuperOffice is het hart van het bedrijf geworden.
“Op de klantenkaart kun je direct zien wat er speelt en daardoor kunnen wij sneller reageren, inspelen op de vragen van onze klanten en niet te vergeten werkzaamheden van elkaar overnemen. Wij hebben diverse sessies gehad om voldoende draagvlak te creëren bij onze medewerkers, want alles valt of staat met de discipline van werken. Iedereen moet weten wat de voordelen zijn van een CRM oplossing en wij hebben ervaren dat onbekend onbemind maakt. Wij hebben gemerkt dat het meer impact heeft als iemand van buiten de organisatie met expertise op dit vlak ons helpt in dit traject. Zij nemen de medewerkers aan de hand en leiden ze door het vooraf vastgestelde proces. Het is een investering, maar dat werpt zeker zijn vruchten af.”
De Resultaten
Vanaf begin 2016 gebruiken wij ook de mailingfunctie in SuperOffice”, vertelt Femke Steigstra, Marketing en Communicatiemedewerker bij Cadix.
“Op basis van persoonsinteresses kunnen wij eenvoudig een selectie maken van de doelgroep. Wij analyseren eenvoudig het klikgedrag en maken direct taken aan in de agenda van de klantverantwoordelijke wanneer actie noodzakelijk is. De dashboards zorgen ervoor dat wij in één oogopslag zien wat er gebeurt, een beeld zegt vaak zoveel meer.” Door de inzet van SuperOffice heeft Cadix een efficiencyslag gemaakt. Sietze Hospes: “SuperOffice zorgt voor eenduidigheid, minder discussie en beter beheersbare processen. Wij zijn af van allerlei losse systemen en zien direct waar onze verkoopkansen liggen.“