De Uitdaging
Cazander Medical richt zich binnen de gezondheidszorg op de Nederlandse en Belgische ziekenhuizen, verzorgingsinstellingen en privéklinieken. Het productenpakket bestaat uit een gevarieerd assortiment van investeringsartikelen en verbruiksartikelen.
Bij investeringsartikelen moet je denken aan logistieke goederen (transportkarren, stellingen, klaarzetwagens, draadmanden en instrumentennetten) welke gebruikt worden op de operatiekamer en de Centrale Sterilisatie Afdeling (CSA).
De uitdaging bij ons lag met name bij de vastlegging van bezoeken van onze buitendienst. Voorheen verwerkten wij dit in outlook, maar iedereen deed dit op een andere manier. We waren op zoek naar een systeem waar dit gebruiksvriendelijk en eenduidig vastgelegd kon worden en waarbij we de mogelijkheden hebben om bepaalde selecties te kunnen creëren waarop gemeten en gestuurd kan worden. Ook het terugvinden van relevante informatie was altijd een hele zoektocht met vaak het resultaat dat je niks bruikbaars kon vinden. Dit kostte onze medewerkers veel tijd. Wij steken deze “verloren” tijd liever in onze klanten voor een positiever bedrijfsresultaat. Na een selectieproces met vier verschillende CRM leveranciers zijn we uitgekomen bij SuperOffice.
De Oplossing
SuperOffice wordt door ons binnen de gehele organisatie toegepast, zowel binnendienst als buitendienst maakt er gebruik van.
Wij gebruiken het nu voor het vastleggen van relevante klantinformatie, bezoekgesprekken, verkooptrajecten en orderkansen. Hierdoor hebben wij een compleet inzicht in gewonnen en verloren verkopen. De klantcontacten leggen wij op een éénduidige manier vast en dat zorgt automatisch voor een gestructureerde manier van werken. Wij hebben nu een betere controle op uitstaande verkooptrajecten en kunnen gericht sturen op product specifieke omzet.
De Resultaten
Wij zijn super tevreden over de oplossing en helpt het ons om verkoopkansen te optimaliseren.
Er zijn zeker ideeën hoe we het gebruik van SuperOffice verder kunnen optimaliseren. Nu zien we het vooral als een tool welke de buitendienst veel toepast, maar ook onze binnendienst kan er nog veel meer profijt van hebben. Het resultaat is nu nog lastig meetbaar maar wij durven wel te stellen dat onze accountmanagers door het gebruik van SuperOffice een efficiencyslag hebben gemaakt van minimaal 5%. Zij kunnen de focus beter leggen op het behalen van verkoopkansen. Daarnaast kunnen wij nog veel meer uit SuperOffice halen met bijvoorbeeld selecties en dashboards.