De Uitdaging
Van der Windt Verpakking ontwikkelt, verkoopt en distribueert kunststof en kartonnen verpakkingen en disposables.
De verpakkingsgroep werkt samen met regionaal opererende groothandels en levert veelal direct uit voorraad met het 16 vrachtwagens tellende vrachtwagenpark. Voordat Van der Windt Verpakking begon met SuperOffice, maakte zij gebruik van de standaard mogelijkheden die beschikbaar zijn in de Office pakketten. Van der Windt Verpakking had de uitdaging zitten in de sales afdeling. Er was geen structuur in het opvolgen van offertes, veel informatie was versnipperd in de organisatie. Hierdoor kon de sales niet goed rapporteren en het management de sales niet goed aansturen. Er moest een uniforme werkwijze gaan komen waarin alle sales op eenzelfde wijze offertes kan registreren, volgen en scoren. Het management moest daarop eenvoudig kunnen rapporteren, zodat er geen offertes verloren zouden gaan.
De Oplossing
Van der Windt Verpakking is in 2005 gestart met de CRM oplossing van SuperOffice. SuperOffice is in eerste instantie met 80 gebruikers ingezet op de sales afdeling.
Om ervoor te zorgen dat de binnendienst en buitendienst ook alle relevante data tot hun beschikking hebben is er een koppeling gerealiseerd tussen de backoffice (Impuls) en SuperOffice. Van der Windt Verpakking heeft SuperOffice snel en gestructureerd kunnen inbedden in de organisatie. De binnendienst kan snel en centraal alle gegevens inzien en de buitendienst kan op kantoor, thuis en in de auto alle gegevens inzien van de relatie. Van der Windt Verpakking heeft zelf een set aan rapporten aangemaakt, waarmee het management eenvoudig de sales kan meten en aansturen.
De Resultaten
Van der Windt Verpakking heeft met SuperOffice een oplossing in huis waarmee zij een uniforme werkwijze heeft kunnen creëren.
Er is een centraal klantbeeld en iedereen is op de hoogte van wat er gebeurt bij zijn of haar relatie. Waar wij vroeger een offerte over het hoofd konden zien, hebben wij nu eenvoudig inzage in alle lopende offertes.