De Uitdaging
CBG Connect is door KPN gecertificeerd als Platina Business Partner. Zij adviseren, begeleidenen bieden diensten aan zoals: mobiele abonnementen, smartphones en connectiviteitsdiensten(o.a. glasvezel). CBG Connect zorgt ervoor dat u volledig kunt vertrouwen op uw internet- en telefoniefaciliteiten, zodat uw arbeidsactiviteiten snel en efficiënt uitgevoerd kunnen worden.
CBG Connect is de directe schakel tussen Ondernemers en KPN, en heeft als doelstelling ondernemers op betrouwbare en zorgvuldige wijze passende diensten van KPN aan te bieden. Voordat wij in 2011 overstapten naar SuperOffice werden de contactgegevens opgeslagen in Outlook, de correspondentie op de server en kwam het ook voor dat gegevens opgeslagen waren in de hoofden en papieren agenda’s van medewerkers. Om onze klanten nog beter van dienst te kunnen zijn waren wij op zoek naar een gebruiksvriendelijk en krachtig systeem waarin de klantsituaties op simpele wijze zichtbaar werden en waarbij informatie eenvoudig met collega’s gedeeld kon worden.
De Oplossing
In 2011 is CBG Connect met een klein CRM projectteam gestart met als doel de versnipperde informatie in één programma samen te brengen.
Na inventarisatie van de wensen en eisen van de verschillende afdelingen in de organisatie hebben wij voor SuperOffice gekozen. We zijn gestart met een basis opzet en hebben gekozen voor een gefaseerde implementatie van de diverse modules. Door de uitgebreide mogelijkheden vanSuperOffice is alle klantinformatie voor alle afdelingen toegankelijk.
De Resultaten
SuperOffice heeft er voor gezorgd dat op efficiënte wijze alle beschikbare klantinformatie gedeeld wordt, waardoor iedere afdeling goed inzicht heeft in de klantsituatie en waardoor wij de klanten nog beter te woord kunnen staan.
SuperOffice zorgt voor een volledig digitaal klantendossier, maar heeft ook de mogelijkheid om diverse rapportages voor management inzichtelijk te maken. Hierdoor worden managers en directie sneller op de hoogte gebracht van behaalde targets, openstaande verkooptrajecten en afgeketste verkooptrajecten. Het evalueren van de werkzaamheden van onze afdelingen is hierdoor eenvoudiger en efficiënter geworden. Met de uitbreidingen van SuperOfficedie onlangs in onze organisatie zijn geïnstalleerd voorzien wij dat wij een nog betere invulling kunnen geven aan ons klantbeleid. De tijd van werken met zelfgemaakte en tijdrovende lijstjes is nu echt verleden tijd.