Download onze nieuwe CRM Buyer's Guide 2024

Download onze nieuwe CRM Buyer's Guide 2024

De flexibiliteit van SuperOffice sluit naadloos aan op onze verwachtingen

Gerwin Teunis Sales Manager

De Uitdaging

De Twentepoort groep biedt vanuit vier zelfstandig opererende bedrijven betrouwbare logistieke oplossingen.Voorheen maakten wij gebruik van Outlook Business Contact Manager voor wat wij noemden ‘relatiebeheer’. 

We hadden klantkaarten met basis contactinformatie van onze klanten. Dit was voor ons simpelweg niet meer afdoende. Ons doel is om als organisatie duurzame relaties met onze klanten te ontwikkelen en daarmee ons bedrijf te laten groeien. Zo hadden wij behoefte aan meer inzicht in- en meer grip op onze klanten en prospects. Hiervoor hebben we op commercieel gebied stappen moeten ondernemen. De verkoopfunctionaliteit die SuperOffice biedt, leent zich hier uitstekend voor.

Met de implementatie van SuperOffice zijn wij tevens efficiënter gaan werken aan onze sales activiteiten. Hierdoor hebben de beperkingen die we voor de implementatie kenden achter ons kunnen laten en verder kunnen werken aan onze ambities. We hadden de gewenste werkwijze al wel voor ogen en SuperOffice CRM helpt ons om dit te realiseren.

Hoe complex uw vraagstuk ook is, wij gaan geen uitdaging uit de weg. Dit geldt zeker ook voor SuperOffice

Gerwin Teunis Sales Manager

De Oplossing

In eerste instantie wilden we graag de communicatie met onze doelgroep verder stroomlijnen om meer grip op onze relaties te krijgen.  

In SuperOffice kunnen we de juiste doelgroep selecteren met de selectiefunctionaliteit in SuperOffice. Daarnaast kunnen we eenvoudig  gepersonaliseerde offertes opmaken en aan de klant versturen. 

Een aantal jaren nadat we SuperOffice hebben geïmplementeerd is het onderdeel SAINT toegevoegd aan onze oplossing. Wij hebben veel prospects en éénmalige opdrachtgevers waar wij in het verleden contact mee hebben gehad, maar deze verdwenen van de radar en werden daardoor vergeten. Door het gebruik van SAINT komen deze (potentiële) relevante leads weer naar voren en kunnen we effectieve acquisitie plegen. Daarmee geeft Twentepoort de juiste aandacht aan iedere relatie.

 

De Resultaten

SuperOffice is dé oplossing, maar het onderhouden van klantrelaties is een doorlopend proces.   

Onze organisatie groeit en het systeem moet voortdurend meebewegen om deze ontwikkeling mogelijk te maken. We hebben nu de juiste tools in handen om iedereen de aandacht geven die zij verdienen. Hierdoor kunnen wij blijven werken aan onze commerciële ambities. 

In de toekomst gaan wij kijken naar de marketingfunctionaliteiten binnen SuperOffice. Hier gebruiken wij nu nog een extern programma voor, maar wij willen het liefst alles centraliseren binnen SuperOffice. Dat werkt het meest efficiënt. 

Met het gebruik van SuperOffice zien we dat onze medewerkers efficiënter kunnen werken en de opvolging van onze relaties is verbeterd. Het is voor ons lastig om de inzet van CRM uit te drukken in euro’s, maar we zien dat het een absolute meerwaarde is voor onze organisatie.