Download onze nieuwe CRM Buyer's Guide 2024

Download onze nieuwe CRM Buyer's Guide 2024

Hoe customer journey marketing zakelijk succes stimuleert

Veel organisaties geloven dat de customer journey eindigt wanneer een prospect klant wordt. Dat is niet het geval! De customer journey gaat door gedurende de hele relatie en bij elke stap – vanaf de eerste klik tot aan een loyale fan. En je moet precies weten wat je moet doen om deze relatie te onderhouden.

 

Touchpoints omzetten in succes

Er zijn zeven fasen in een typische B2B customer journey, en elke fase van deze customer journey vereist een andere marketingaanpak om jouw klanten ervan te overtuigen dat ze trouw blijven aan je product of dienst.

Het juiste type marketingtactiek die bij elke stap van het klanttraject wordt toegepast, helpt je de waarde van onze klantrelaties in de loop van de tijd te vergroten, het klantverloop te verminderen en de loyaliteit te vergroten

Praktisch gezien helpt customer journey marketing je om:

  • Het traject van de klant in kaart te brengen – begrijp de behoeften van de ideale koper en pas jouw marketing aan zodat deze op elk touchpoint afgestemd is.
  • De conversies te verhogen – implementeer datagestuurde strategieën om verkoopkansen en verkoop te stimuleren.
  • Fans te maken van potentiële klanten  – stimuleer vertrouwen en loyaliteit gedurende het hele traject, en creëer loyale klanten op de lange termijn.

Wij laten je zien hoe je dit kunt bereiken!

HOE JE CUSTOMER JOURNEY MARKETING KUNT VERBETEREN

Ontdek hoe je marketing kunt gebruiken om klantrelaties gedurende het hele klanttraject te versterken, welke tactieken en strategieën je in elke fase kunt gebruiken en hoe customer journey marketing je helpt om loyale klanten te creëren.

Gratis download